duminică, 11 octombrie 2020

Unde sa te cauti pe tine?!!!

 ,,In primul rand la valori"!..zice un om minunat Felicia (Rivadu)..

Cand eram mica mama ne spunea mereu :,cinstea este comoara cea mai de pret a voastra"...Eram patru fete,si mereu ne repeta asta!La inceput am crezut ca cinstea era sa nu furi,mai tarziu am adaugat si sa nu spui minciuni,apoi crescand i-am dat ,,cinstei" multe ...

....Onestitate=Cinste,  a fost unul din cele doau principii de viata care m-au ghidat!Am incercat sa nu ma,,fur" ,pe mine de nimic si sa nu imi iau dreptul de a fi asa cum sunt!Am incercat in viata pina acum sa nu ma mint cu ceea ce pot sau nu!!Mi-am recunoscut greselile transformandu-le in invataminte ..simple..

...Cand lucram in ,,Italia mea" la acel senator , am vazut pe masa din bucatarie un vas ca o scoica plin cu bomboane!!Zilnic culorile hartiei de la bomboane imi faceau cu  ochiul,dar ,,cinstea; era la ea acasa in sufletul meu !..dupa o saptamana vine  mama si fiica (la care lucram) si imi aduce farfuria scoica cu toate bomboanele zicandu-mi:

-Mimi sunt ale tale!Le-am numarat in fiecare zi si nu a lipsit nici una !Brava esti de ,,fiducia"!(de incredere)

Am multumit lund farfuria si aruncand continutul in fata lor la gunoi!..

Cred ca m-am simtit jignita in sinea mea dar am aruncat bomboanele ..si ele nu au zis nimic,au ramas cu gura cascata ,dupa un timp de tacere(2--3 minute),care parea ca nu se mai termina,au plecat susotind!

Da!!!Cinstea..a fost si este unul din cele doua principii care m-au ghidat!!Si cand esti cinstit cu tine nu poti fi altfel cu ceilalti,chiar daca uneori aceasta,,cinste",aduce si altceva.

Cinstea si viata nu ti le da nimeni..inapoi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu